Presvedčí neočkovaných ešte niečo, aby si dali pichnúť vakcínu proti covidu? Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský to nevzdáva a do éteru nasadil nové spoty, ktoré majú Slovákov motivovať k očkovaniu. Podľa odborníkov na marketing je však nová kampaň fiasko a vyhodené peniaze.
Mesiace sa o nej hovorilo, teraz je konečne vonku. Nová reklamná kampaň ministerstva zdravotníctva na podporu očkovania sa ešte naplno nerozbehla, no už vyvoláva rozpaky. V prvých spotoch, ktoré na vás vyskočia ako reklamné videá na internete, je zobrazená obrovská plyšová guľa, ktorá pripomína koronavírus.
Postavička straší v aute, vo výčape, v MHD či v šatni športovcov. K tomu hrá rytmická hudba a na konci reklamy zaznie hlas: „Všetci máme spoločného nepriateľa. Porazme ho, kým nás neporazí. Vakcína je riešenie,“ ozve sa a pri slove vakcína sa plyšový koronavírus zvalí na chodník. Tak vyzerá nová kampaň na podporu očkovania. Ministerstvo zdravotníctva nasadzuje nové televízne, online a rozhlasové spoty a novú grafiku pre printovú a vonkajšiu reklamu.
„Spoty a grafiky sú výsledkom spolupráce s agentúrou MUW Saatchi & Saatchi, ktorá uspela vo verejnom obstarávaní – v súťaži návrhov, ktoré hodnotila komisia zložená zo zamestnancov ministerstva zdravotníctva a externých odborníkov zo súkromného sektora,“ informovala hovorkyňa rezortu Zuzana Eliášová.
Kritikou nešetrí expert na marketing a komunikáciu Pavol Minár. „Podľa mňa je to úplne zlá kampaň. Ak má za cieľ motivovať tých, ktorí doteraz odmietali očkovanie, tak ich, samozrejme, nebude motivovať, ale bude ich ešte viac štvať. Z témy očkovania urobili komediálnu tému, posunuli to do humoru a nemá to nič spoločné s motivovaním a presviedčaním,“ uviedol Pavol Minár.
Odborník pochybuje, že by sa niekto rozhodol zaočkovať po tom, čo uvidí televízny spot novej kampane. „Práve naopak, bude ešte viac polarizovať. Kultúra smiechu a irónia, ktorá je v spote, je úplne nepatričná. Takto to dopadne, keď robia kampaň ľudia, ktorí si nedajú námahu, aby aspoň trochu porozumeli tomu, že kto je cieľová skupina,“ vysvetľuje expert. Nová kampaň stála ministerstvo zdravotníctva skoro viac ako 45 tisíc eur s DPH.