Na Matovičovi sa zhodli, stratégiu Fica jeden haní, druhý chváli.
Marketér Pavol Minár:
Igor Matovič je najinfantilnejší. Najarogantnejší je minister Jaroslav Naď. Najhračkárskejší a najneohrabanejší je minister Milan Krajniak. Zaujímavé je, že ak Facebook veľmi pomohol Borisovi Kollárovi pred voľbami, aktuálne je jeho využívanie sociálnych sietí veľmi slabé.
Z hľadiska svojich cieľov a komunikačnej stratégie robí svoju prácu dobre strana Smer a jej reprezentanti – momentálne je to najaktívnejšia strana na sociálnych sieťach. Vyberajú si agendu, ktorá v istej časti slovenskej populácie dobre rezonuje. Tu si treba pripomenúť, že každá populistická rétorika to má v politickej komunikácii o čosi ľahšie ako nepopulistická – je výraznejšia, púta viac pozornosti a je energickejšia ako striktne nepopulistická rétorika. Zdôrazňujem, že populizmus tu uvádzam ako spôsob politickej komunikácie, nie ako negatívne označenie.
Politológ Radoslav Štefančík:
Vzťahovačne a amatérsky sa určite vyjadruje Igor Matovič. Hulvát v komunikácii je Robert Fico. Prízemne a infantilne často pôsobí Ľuboš Blaha. Mimoriadne slušne komunikuje Martin Klus, aj keď to pôsobí veľmi strojene. Nečudujem sa, že chce odísť do diplomacie.
Slušne sa prejavuje Peter Pellegrini, značne neohrabane Boris Kollár. Mimoriadne pekne a múdro sa vyjadruje Zuzana Čaputová, aj keď pri nej mám vždy potrebu dať si televízor o niečo hlasnejšie. Osobitným komunikačným zjavom je Milan Mazurek. Niekedy mám pocit, že na jedno nadýchnutie dokáže povedať celý prejav.