Slovenská katolícka charita (SKCH) spúšťa na sociálnych sieťach kampaň, ktorá poukazuje na pozitívny prínos migrujúcich ľudí. A to nielen v ich novej krajine, ale aj v krajine pôvodu. Kampaň s názvom Čo je domov – #whatishome prebieha pod záštitou ďalších 11-tich partnerských charít v rôznych európskych krajinách.
Cieľom aktivity SKCH je poukázať na zručnosti a talenty ľudí s iným než slovenským pôvodom. Tiež verejne a otvorene oceniť ich prínos v spoločnosti, poukázať na dôležitosť dodržania ľudských práv a to nielen vtedy, keď je potrebná ich práca. „Pre nás v Slovenskej katolíckej charite je migrant predovšetkým náš blížny, pocestný, ktorého sme vyzvaní prichýliť. Je to výzva nielen pre jednotlivcov, ale aj pre spoločenské štruktúry a verejné inštitúcie. Chceme, aby pre ľudí hľadajúcich u nás nový domov boli vytvorené podmienky, v ktorých sa môžu stať plnohodnotnými členmi našej spoločnosti,“ povedal generálny sekretár SKCH Erich Hulman.
Na Slovensku má podľa výsledkov Eurobarometra 81 percent občanov viac či menej negatívne postoje k prisťahovalectvu osôb z krajín mimo únie a Slovensko doteraz nedokázalo uznať migráciu ako pozitívny aspekt vývoja krajiny, uvádza SKCH. Okrem potreby preukázať globálnu solidaritu s tými, ktorí utekajú pred vojnou, krízou či prenasledovaním, chce paneurópska kampaň What is home – Čo je domov? poukázať na pozitívny prínos migrujúcich ľudí nielen v ich novej krajine, ale aj v krajine pôvodu.